Co se týče administrativy na UTEPu nemám bohužel příliš dobrou zkušenost. Během dvou semestrů se nám 3x změnila kontaktní osoba, tj. koordinátorka se kterou jsme měli jako zahraniční studenti řešit veškeré záležitosti. Výsledkem bylo, že jsem se bez mála půl roku snažila zbavit poplatků za ubytování na koleji (které jsem měla mít hrazené) a za pojištění (které jsem rovněž měla a dodala) a přehazovali si mě mezi sebou jako horkou bramboru. Opravdu není moc příjemné, když vám na koleji neustále chodí upomínky, že nemáte zaplaceno a že vás vystěhují, na studentském účtě vám visí dluh tři a půl tisíce dolarů, ze kterého plyne řada restrikcí ohledně online přístupu a nakonec vám ještě vyhrožují, že váš dluh předají vymahatelské agemtuře. Snažíte se to všemožně vykomunikovat s jednou osobou, která místo aby vám pomohla, vám po pár týdnech oznámí, že končí - odkáže Vás na někoho jiného a takhle pořád dokola.

Martin 2015: Kontaktní osoba se nám naštěstí za dobu studia (Fall 2015) nezměnila, její jméno je Anna Barbosa. Bohužel však musím potvrdit, že administrativa na UTEPu je otřesná. Anna je sice velmi milá, ale nedá se úplně říct, že by byla člověk na svém místě. Na maily odpovídá někdy i s několika týdenním odstupem, navíc posílá nekonzistentní zprávy mezi jednotlivé studenty. Stalo se nám např. že kolega dostal mail o přijetí o dva týdny dříve než já a to ještě s naprosto odlišnýma informacema. Měli jsme problém s vyřízením pojištění, takže přesně jak je výše zmíněno nám chodily maily, že dlužíme peníze apod. Také jsem měl velký problém se zapsáním předmětů, i když jsem to řešil měsíc dopředu. Také Vám často řekne, že něco vyřídí ale pak se tak nestane. Takže se jí musíte často opakovat a pokud jste již ve škole a potřebujete něco vyřídit, je lepší ji navštívit a sedět tam s ní, dokud to nebude vyřízené. I s ostatními administrativními úředníky na UTEPu mám vesměs negativní zkušenosti.

Nároky na pojištění 2016/17: Nesmí být omezeno částkou, musí tam být Unlimited. Nesmí v něm být napsáno „travel“. Musí začínat zhruba 15 dní před začátkem semestru a 15 po konci. Jestli nechcete dělat „magii“ s pdfkama a bát se, že na to někdo přijde, rovnou si v bance tyto věci vyjednejte.

Kuba 2016/2017: Prvni semestr jsem byl z administrativy dost na prasky, protoze cokoliv vyridit trvalo vecnost, nase kontaktni osoba vetsinou neodepisovala na emaily, takze jsem tam porad musel chodit osobne a cekat, vzdy rekla ze neco vyridi, ale nevyridila nic, na uctu se mi hromadily dluhy (tisice dolaru za ubytovani, menzu, pozdni zapsani predmetu atd. ktere jsem nemel platit) a trvalo dele nez semestr se jich zbavit. Nastesti od druheho semestru (spring 2017) zacala vse vyrizovat Georgina Sanchez (ktera by tam stale mela byt) a vse najednou fungovalo, vsechny dluhy zmizely, na emaily odepisovala vcas a za ni do kancelare jsem nemusel ani jednou. Takze pokud se nic nezmeni, mohlo by to uz fungovat lepe :)

 
usa/utep/administrativa_zahranicni_univerzity.txt · Poslední úprava: 2017/08/06 20:24 autor: svehlja5Starší verze