FEL

Budu hovořit za studenta z katedry počítačů. Je tu velký rozdíl ve velikosti KP a CIS a to sebou nese odlišnosti. Menší výběr počítačových předmětů trochu mrzí, ale základní předměty tu jistě jsou a člověk se může naučit hodně nového, především díky jinému stylu výuky atd.

Za sebe doporučuji předmět CIS726 Advanced WWW Technologies s Dr. Andresenem (velmi mladý a progresivní učitel) nebo CIS544 Software Design s Dr. Deloachem (velmi prakticky zaměřené studium UML). V některých chvílích sice zvláštní, ale jinak velmi cenný je předmět CIS625 Concurrent Software Systems, kde vás naučít základ paralelního a distribuovaného programování.

Kdo má rád matematické důkazy nebo by někdo chtěl vědět jak se píšou důkazy v angličtině, doporučuji předměty CIS 570 (Formal Language Theory) s Dr. Stoughton a CIS 575 (Introduction to algorithm analysis) s Dr. Howell. V prvním zmíněném se naučíte dokazovat korektnost regulárních výrazů, gramatik a automatů. V CIS 575 - analýza algoritmů - se naučíte navrhovat algoritmy a dokazovat jejich korektnost. Zajímavý je také předmět CIS 505 (Programming languages), ve kterém se naučíte psát interprety ve funkcionálním jazyce OCaml.

Při našem studiu v roce 2009/2010 jsme si ověřili jednu věc: nezapisujte si 2 a více předmětů magisterského studia (6xx, 7xx a vyšší). Skupina nás Čechů si zapsala v zimním semestru předměty CIS 775 - Analysis of Algorithms a CIS 751 - Computer and Information Security (a ještě navíc někteří z nás CIS 636 - Implementation Project). Analýza algoritmů byla hardcore předmět, kde jeden úkol znamenal den až dva práce takové, že jste třeba 3/4 času vůbec netušili, jak začít. Myslím si, že kdyby tyto předměty měl kdokoliv z nás sám, tak by asi nedostudoval :). I Američani studující PhD. se divili, jak jsme si mohli zapsat tyhle předměty dohromady, spolu s námi mělo předměty i několik teacher assistentu a měli s tím větší problémy, než my :). Nakonec jsme všichni předměty dokončili, ale stálo nás to hodně času a celkem jsme měli za semestr tak 3 volné víkendy. Na druhou stranu je pravda, že většina předmětů nepotřebovala zdaleka tolik práce, kolik jsme tomu věnovali. Z FELu jsme zvyklí, že zadaný úkol se prostě vypracuje. V Americe to funguje často jinak a naši spoulstudenti dělali jen to, co opravdu museli, a často dokonce i to hodně flákali. Uvidíte sami :).

Co se týká náročnosti předmětů, mám z KSU trochu opačný dojem. Studoval jsem jeden 7xx a dva 8xx (během dvou semestrů) a přijde mi, že mnohem časově náročnější byly předměty kolem 5xx. Vyšší graduate předměty často počítají s kvalitním zázemím studentů - což z FELU-OI mám, čte se hodně článků a probírá se dost teorie, studentů je tu většinou pár. Oproti tomu předměty s nižšími čísly jsou časově náročnější, jsou vyučovány víc masově, důraz se víc klade na úkoly. V rozumném množství bych se s FEL průpravou nebál jakýchkoliv CIS předmětů.

Pokud si chcete zapsat předměty z ECET dávejte si velký pozor, kde probíhá výuka !!! K-State má více campusů. Ten největší je samozřejmě v Manhattanu, ale pak má ještě campus v Olath a Salině. Právě Salina (asi hodina cesty autem z Manhattanu) je místem, kde je většina předmětů z kategorie ECET. Ve svém studijním plánu jsem měl spoustu předmětů v Salině, takže jsem po příletu musel svůj studijní plán přehodnotit a studovat více předmětů CIS a ECE. Nezapisujte si moc předmětů pod 300 (moc úkolů a nuda). Mně osobně se moc líbili předměty ECE 542 (síťařina), CIS 501 (C# programování) a ECE 441 (digitální logika). Pokud toužíte po náročnějších předmětech, které Vám zaberou spoustu volného času, který jinak můžete trávit v Aggievillu nebo v RECu, tak si zapisujte předměty 600 a výše :)

 
usa/ksu/fel.txt · Poslední úprava: 2013/10/03 18:47 autor: janovpa1Starší verze