Studium

Úroveň a forma studia

LS 2010/11: Byla jsem na magisterském studiu a byla jsem mile překvapená. Většina studentů studuje při zaměstnání, takže je tomu přizpůsoben i rozvrh: hodiny probíhaly ve večerních hodinách. Magisterské studium je na Kostarice vcelku prestižní záležitostí a tomu odpovídá i kvalita vyučujích. Hodnocení předmětu je hodně založeno na semestrálních pracích (ve skupině), na domácích úkolech a několika průběžných testech. Ve většině případů se nekoná závěrečná zkouška, takže se dá vše pěkně rozvrhnout do celého semestru.

ZS 2012/13:

  1. Pracoval jsme zde na mé diplomové práci. Pokud to bylo možné můj vedoucí se mi snažil vždy být nápomocen. Komunikovali jsme spolu převážně v angličtině. Dokonce jsme dostali přidělenou vlastní kancelář, kde jsme mohli pracovat.
  2. Úroveň předmětů je různá. Některé stejné jako ty lepší na FEL, některé jako ty horší. Nejsou moc do hloubky, ale spíš prakticky (naprogramuj tohle a tohle s těmito technologiemi). Náročnost je vyšší. Je dost domácích úkolů. Některé nejspíš jen proto, aby nějaké byli. Dost často si byli jeden podobný druhému (např psát každý týden case study na různé technologické firmy o rozsahu 8-12 stránek), ale velké rozsahem. Většinou není závěrečná zkouška, ale hodnotí se projekty a testy v semestru.

LS 2012/2013:

  1. student má většinou možnost vybrat si předmět bud 2x (cca 2x 2hod) týdně či jednou (cca 4hod). Přednáška je dohromady se cvičením, hodiny jsou v menších skupinách a většinou se pracuje na projektech, seminářích. Zkoušky, testy jsou většinou 3 x za semestr, je tedy lepší, že je látky na každou zkošku méně, za to v celku do hloubky. Výsledky jsou uváděny v procentech (min 70% na splnění předmětu) a výsledná známka je dohromady ze 3 testů a velkou část zahrnují skupinové projekty a domací úkoly. Celkově vzdělávání na Kostarice je na velmi dobré úrovni.

ZS, LS 2013/2014:

  • Úroveň studia a náročnost je značně vysoká. Nejsou zde kladené až tak vysoké nároky na pochopení složité látky, ale jsou zde vysoké nároky na úroveň práce v průběhu semestru. Je to trochu středoškolský systém. Tři průběžné testy v semestru, závěrečný test, dvě až tři větší semestrální práce a hromada úkolů.

LS 2014

  • Na FA úroveň ateliérů vysoká, ale samozřejmě záleží, na jaké vedoucí natrefíte. V průběhu roku se dělá několik modelů, které nejsou jen pracovní, ale musí vypadat vždy jako modely na finální odevzdání. Průběžná odevzdání jsou přibližně každých 14 dní, takže se opravdu nezastavíte nebo to tak alespoň bylo v Laboratorio de arquitectura V.

ZS, LS 2014,2015:

  • Na jejich „FITu“ je to uplně jiné než na našem FITu. Látka se nestuduje moc do hloubky, většina věcí se bere jako blackbox. Studium není moc teoretické, spíše praktické. Takže počítejte s tím, že v databázích se nebudete učit tolik relační algebry, pokročilého sql a normalizace, ale spíše se budete učit co vše umí Oracle, mysql. V semestru budete nekonečné hodiny programovat práce v týmu, kreslit milion grafů a dělat prezentace. Jinak je to ale fajn. Zkouškové je jen o odevzdání projektů, závěrečná zkouška je většinou jen druhý midterm. Zkouškové je tu opravdu brnkačka.

LS 2016: hodně praktické studium, které mi dost připomínalo střední školu. Ve zlém bohužel. Dělá se hodně projektů a skupinové práce. Jinak látka ale moc těžká neni (FEL, Inteligentní budovy - zde Ingeniera Ambiental). Co se mi naopak líbilo bylo to, že zde práce v semestru měla váhu a dost ovlivnila vaší výslednou známku. Psali se tu dvě „zkoušky“, jedna v polovině semestru, druhá na konci, obě s ekvivalentními hodnotami. Nehoní se tu zkrátka vše na konci semestru, spíš naopak, pokud jste něco dělali, na konci semestru máte klid.

LS 2016/2017: (Fakulta architektury) Je to náročné. Ne ani tak obsahem, jako časově. Fakulta požadovala, abych měla 5 předmětů, ve škole jsem byla každý den v podstatě od rána do večera. Jak už bylo popisováno předem, většinu semestru se pracuje ve skupině, což mi úplně nevyhovuje. Zkoušku jsem neměla žádnou, vlastně skoro ani průběžné testy, šlo tu vážně skoro jen o práci a aktivitu v semestru, spoustu prezentací a intenzivní praktická činnost. Myslím, že jsem se naučila spoustu nových věcí a hlavně jsem si z toho vzala víc než z teoretického přístupu u nás na fakultě. Ale občas už to bylo trochu únavné.

Informace pro studenty jednotlivých fakult (v případě, že takoví už na univerzitě studovali):

Vybavení - kampusy, menzy

LS 2010/11: Kampusy jsou celkem tři a jsou od sebe velmi vzdálené. Ten hlavní, kde jsem byla i já, je v Kartágu. V tomto kampusu jsou k dispozici dvě menzy, několik sportovních zařízení (včetně bazénu a atletické dráhy) a zdravotní středisko.

ZS 2012/2013: Kampus v Cartágu je opravdu dobře vybaven.

LS 2012/2013: Pro výměnné studenty je možnost využít velmi dobře vybavenou posilovnu zdarma(normálně zpoplatněna), nachází se přímo v areálu. Je třeba domluvit se s Miguelem Mendezem-doporučuji. Jinak využití bazénu je bohužel každý všední den pouze od 11.30 - 12.45.

ZS, LS 2014/2015: Kampus v Cartagu je fajn. Jsou tam 3 menzy, s různou kvalitou/cenou snídaní, obědů a večeří. Naše menzy se s tím nedají porovnávat. Jídlo je skvělé a levné. V kampusu je i malý obchůdek s jídlem, knihovna, studovny, jezero, spousta zeleně a místa, kde si kecnout s knížkou, dvě posilovny (jedna zdarma, druhá placená, ale stojí za to), spousta sportovišť, běžecká drahá, fotbalové hřiště, bazén, autobusová zastávka a mnohé další. Více zde http://yahoodka.cz/wordpress/kostarika-prvni-dny/

LS 2016/2017: Kampus v Kartágu je super, v San Jose je malinký, ale hezký, celkem moderně vybavený, je tam bufet, kopírka a tělocvična.

 
costa_rica/tec/studium.txt · Poslední úprava: 2017/09/08 20:32 autor: dvoraalzStarší verze