Studium

Fadu sídlí v Ciudad Universitaria, což je napůl dokončený univerzitní kampus na okraji města. Spousta betonu a progresivní architektury z konce 60. Let. Škola jako taková není nejlíp organizačně fungující subjekt, jednotlivé fakulty spolu moc nekomunikují a většinou nikdo netuší, kde se jaký předmět vyučuje. Na začátku se to může zdát otravné a vyčerpávající, ale nakonec si tuto uvolněnost zamilujete.

Argentinci se rádi potkávají, baví a tráví hodně času venku. Město ožívá okolo 9, 10 hodin, kdy míří většina lidí do práce a děti do škol. Univerzita začíná okolo 9:30, 10:00, i když spousta předmětů má oficiální začátek v 8, 8:30. Většinou sám profesor uvede reálný začátek hodiny.

Ve škole je několik bufetů s nabídkou teplých i studených jídel, nově je otevřená menza, kde je možné každý den koupit studentské menu za 8 pesos (cca 32 kč). Většinou to bývala rýže, pomeranč a kousek bagety. Menza se neustále vylepšovala, ke konci mého studia byly už i talíře a koše na tříděný odpad.

Předměty jsou ve 3 cyklech, ranní, odpolední, večerní. Můžete si nakombinovat předměty podle chuti a potřeby. Hodně studentů pracuje, takže večerní přednášky jsou většinou hodně plné. Jako zahraniční student můžete navštěvovat předměty ze všech 6 fakult. Doporučuji si zapsat něco z grafického designu, katedra Longinotti patří ke špičce současného grafického designu.

Neberte si však víc jak 4 předměty, výuka je náročná, hodně domácích úkolů a 4- hodinové předměty. Stihnete tak maximálně 3 za den, kdy pak máte od 8:00 do 23:00.

Architektonický ateliér jsem absolvovala na katedře Linder/Iribarne. Předmět proyecto arquitectonico, což je závěrečný projekt po 6ti letech studia, tedy něco jako naše diplomka. Je to však jediný semestrální ateliér. Absolvovala jsem ho tedy i přes to, že na čvut jsem byla teprve ve 4. ročníku. Navrhovala jsem technickou univerzitu. Byl to mnohem větší komplex, než co jsem kdy navrhovala u nás a architektonické řešení i normy se dost lišily. Byla to makačka, ale stálo to za to. Pokud chcete spíš cestovat nebo se věnovat jiným aktivitám, poohlídla bych se po něčem jiném.

Dále jsme měla předměty:

1) morfologia (katedra: forma y proyecto), kde se pracovalo po dvojicích ve skupině. Odevzdával se rozbor již stojící známé budovy.

2) representacion multimedia de arquitectura y diseño (katedra: Schikler), zde se pracovalo ve skupinách po třech, nakonec nám však jeden odpadl, zůstaly jsme tedy dvě. Odevzdával se zhruba pětiminutový film, tvořený animacemi z 3DsMaxu.

3) diseño asistido por computadora (katedra: Peréz, fakulta průmyslovéého designu), náplní předmětu byla práce v AutoCadu, 3DsMaxu a Solidworks.

Za celé studium na mě nikdo kromě jednoho mexického spolužáka nepromluvil anglicky.

Dřívější studenti absolvovali ateliér např. na katedře Grinberg (http://www.tallergrinberg.com/) u architekta Tristana Diequeze (http://www.dieguezfridman.com.ar/) a byli nad míru spokojeni.

V nabídce je hromada předmětů, nejlepší máte ptát se místních studentů, které předměty stojí za to a kterým je lepší se vyhnout. Prvních 14 dní je vyhrazeno na změny, takže máte dost času si vše rozmyslet.

Určitě si s sebou vezměte notebook, s počítači je to dost na štíru. Zásuvky ve škole jsou odlišné a je nutná redukce. K internetu je možné se připojit v knihovně, ve 3. patře. Zahraniční sekretariát se nachází ve 4. patře.

Přímo ve škole máte několik tiskových center, papírnictví a modelářských potřeb, k dispozici je i dílna. Je vyžadováno více tisku než u nás, například na ateliéry se tiskne na velké formáty v průběhu celého semestru, nikoli pouze na odevzdání.

Volitelné předměty končí zhruba o měsíc dříve než ty povinné. Přednášky jako takové nejsou, pokud se naskytne nějaká vhodná přednáška, oznámí to profesor na hodině a jde se na přednášku.

Doporučuji navštívit úniková schodiště, jsou pomalovaná. V přízemí je dokonce klub, kde bývají prý o víkendu koncerty, já jsem ho však pro nedostatek volného času nenavštívila. Na záchodech není toaletní papír ani mýdlo, doporučuji použít ubrousky z menzy.

2016/2017

Na začiatku semestra sme si zapísali Proyecto Urbano a Arquitectura 4. Všetci nás od toho odhovárali a následne sme si jeden atelier odpísali a nahradili ho dvoma predmetmi - Ilustración Roldán a Representación Arquitectónica Jacoby. Ateliéry sú veľké a rozdelené do jednotlivých ročníkov. Vo voľiteľných predmetoch sú naopak všetky ročníky a niekedy sa kvalita a množstvo práce líši.

Taller Grinberg je skôr vhodnejší na architektúru, každopádne na urbanismus fajn, skupinka bola malá (10študentov, 2doktoranti a 2učitelia, sem tam sa ukázal profesor a externí konzultanti) a na každý týždeň bola naplánovaná prezentácia.

Taller Sudamérica bol zaujímavejší z hľadiska urbanismu, akurát narozdiel od Grinberg tam bolo viac ľudí a hovoriť sa dalo čisto po španielsky. V strede semestra je možné ísť s ateliérom na workshop, atmosféra je priateľská, veľmi uvoľnená.

Metodika výučby je úplne iná než u nás, majú všetko obsahovo a časovo rozvrhnuté, jednotlivých zadaní a termínov je potrebné sa držať, takisto ako vízie učiteľa. Učitelia sú mladí, priateľskí a nápomocní, no v hodnotení prísni.

 
argentina/fadu/studium.txt · Poslední úprava: 2017/09/12 15:25 autor: gelietomStarší verze